The Scientist for a Day NASA essay contest

Científicos por un día

Kingsley Ogbonna
Coordinador de Ciencias de Primaria y profesor de Ciencias en Básica

Algunos estudiantes de 4° y 5° junto con su profesor Kingsley Ogbonna, coordinador de Ciencias de Primaria y profesor de Ciencias en Básica, se animaron a participar en el concurso “Scientist for a Day”, organizado por el Knightsbridge Schools International y el Radioisotope Power Systems Program de la NASA. El concurso consistió en participar en unas sesiones de preguntas y respuestas con los astrofísicos colombianos Juan Diego Soler, Santiago González y Patrick Antonin Tobos. Luego de investigar y escribir uno ensayos, nuestros estudiantes explicaron desde su mirada científica por qué ellos enviarían una nave espacial robótica para explorar Ariel, Oberon y Titania, tres lunas ubicadas en el planeta Urano. Felicitamos a todos los estudiantes por su excelente participación e iniciativa en este evento y hacemos una mención especial a Sofía Antonia L., por obtener el primer lugar en la categoría principal. También a Mariana E. y Martina O.,  y a Pedro A., quienes se destacaron por sus ensayos.

If you could send a spacecraft to explore one of Uranus’ 27 moons in more detail, why would you choose to visit Ariel. What do you think you might learn? This is the question for the NASA’s Radioisotope Power Systems Program essay contest called “The Scientist for a Day”. While this contest is designed for students in the United States, a parallel contest is run in other countries. Students from Colegio Los Nogales entered the national contest coordinated by Sonia Castro of the Knightsbridge Schools International, Bogotá.

María Lucia S., Sara R., Pedro M., Carmen M., Emilio C., Esteban P., Lucas R., Mariana E., Martina O.  and Sofía Antonia L.  and Pedro A. were the eleven students who summoned the courage to participate in the contest. From not know anything about Ariel to asking challenging questions and spending time to investigating for information, they wrote wonderful essays.

The essay written by Sofía  L.  won in this category. On the other hand, the essay co-written by Mariana E. and Martina O.  and that submitted by Pedro A. made it to the featured articles. For participating in the contest, all the contestants participated in a one-hour Q&A on Tuesday, May 4 with three Colombian astrophysicists: Juan Diego Soler, Santiago González and Patrick Antonin Tobos.

I invite you to read the articles of the winning contestants and learn about Ariel, the fourth-largest of the 27 known moons of Uranus.