Ap Seminar & Ap Research

May 20, 2021

Ap Seminar & Ap Research

Los dos cursos de AP Seminar y AP Research culminaron de manera exitosa sus presentaciones. Los estudiantes de AP Research diseñaron y llevaron a cabo sus propias investigaciones sobre un tema de su elección, mientras que los estudiantes de AP Seminar tuvieron la oportunidad de planificar y presentar sus Individual Multimedia Presentations (IMP) sobre un tema específico relacionado con el deporte.

AP Research

All AP Research students designed, implemented, and carried out their own research inquiries about a topic of their choice.  In this course students not only deal with analysing sources within their Literature Review, but also have the methodological challenge of producing their own sets of data.  Students produced Academic Papers where they presented their Literature Review, Methodology, Results, Analysis, and Future Directions, and then presented these findings in the POD (Presentation and Oral Defense).  The PODs included panel members from various departments in the school, including special guests and ‘Expert Advisors’ who asked the students their ‘oral defense’ questions at the end of each presentation.  Students demonstrated impressive college-level critical thinking, academic discourse, and creative and lateral thinking, producing high quality presentations overall.

AP Seminar

This year the AP Seminar students had the opportunity to plan and present their Individual Multimedia Presentations (IMP) about their chosen research topic related to the overarching theme of ‘sport’.  Students had taken part in a thorough research process surrounding their topic and formulated either a positions-based or solution-based argument that explored multiple perspectives.  The IMP was an extension of their research process where students presented their major findings, evidence, and conclusions.  The quality and caliber of the presentations were exemplary and impressive; students demonstrated their sophisticated public speaking skills and advanced critical thinking.